Arvioitu lukuaika: 2 minuuttia

Sähköinen taloushallinto tehostaa työskentelyäsi

sahköinen-taloushallinto-tietokone

Digitalisaatio on pyyhkäissyt myös taloushallinnon yli. Tänä päivänä laskut kulkevat automaattisesti kirjanpitoon, arkistot ja tilikartat löytyvät mappien ja kansioiden sijaan pilvestä. Sähköistymisen myötä myös kirjanpitäjällä on enemmän aikaa keskittyä neuvomaan ja auttamaan sinua oikeissa kysymyksissä.

Kokosimme alle vielä muutamia merkittävimpiä hyötyjä, joita sähköinen taloushallinto mahdollistaa!

Ajan säästö

Sähköisen taloushallinnon ohjelman avulla vähennät taloushallinnon rutiinitöihin kuluvaa aikaa, jolloin voit keskittyä entistä paremmin ydintoimintaasi. Säästämäsi ajan voit käyttää tehokkaammin esimerkiksi työstä palautumiseen ja lepoon.

Kustannussäästöt

Sähköinen taloushallinto säästää rahaa perinteiseen taloushallintoon verrattuna. Esimerkiksi UKKO Toiminimiyrittäjyys -palvelusta maksat vain kertyneen liikevaihdon mukaisesti. Palvelussa kaikki toiminnot ovat ilman rajoituksia.

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestä

Hyvästit papereille

Sähköisen taloushallinnon myötä poistuu myös papereiden kuljettaminen tilitoimistoihin. Mikäli tämä on kuitenkin mieluisaa puuhaa, voi olla hyvä pysyä perinteisessä taloushallinnon mallissa. UKKO Toiminimiyrittäjyydessä sinun ei kuitenkaan tarvitse kiikuttaa fyysisesti paperinippuja, vaan voit ottaa niistä valokuvat ja parilla klikkauksella ne siirtyvät ohjelmaamme. Paperittomuus myös säästää luontoa, ja siten se on myös ekoteko.

Sähköinen taloushallinto

Reaaliaikaisuus

Sähköistymisen myötä sinun ei tarvitse enää odottaa kuukautta, että kirjanpitosi olisi valmis. Näet taloustilanteesi aina reaaliaikaisesti paikasta riippumatta. Reaaliaikaisuus hyödyttää myös esimerkiksi tulevaisuuden ennustamisessa. UKKO Toiminimiyrittäjyydessä osto- ja myyntilaskut löytyvät helposti saman ohjelman alta ja niitä on helppo tarkastella jälkikäteen vaikkapa mökiltä tai ulkomailta käsin. Huoli ja stressikin pienenevät, kun talouden tiedot ovat aina ajan tasalla.

Helppous ja tuki aina saatavilla

UKKO Toiminimiyrittäjyys -ohjelman käyttö on helppoa ja tukea saa aina palvelutiimiltämme niin taloushallinnon kiemuroihin kuin myös teknillisiin kysymyksiin palvelumme käytöstä.

Kenelle sähköinen taloushallinto sopii?

Sähköinen taloushallinto soveltuu kaikenkokoisille yrityksille. Me suosittelemme, että sähköinen taloushallinto kannattaa ottaa jo varhaisessa vaiheessa käyttöön, sillä siirtyminen uudenaikaiseen ohjelmaan onnistuu erityisen helposti prosessien ollessa vielä yksinkertaisia.

Sähköisen taloushallinnon myötä pienyrittäjät, kuten esimerkiksi toiminimiyrittäjät, eivät tarvitse erikseen tilitoimistoa tai kirjanpitäjää. UKKO Toiminimiyrittäjyyden avulla hoidat osto- ja myyntilaskut, kuvaat kuitit puhelimellasi suoraan järjestelmään ja muutamalla klikkauksella niistä muodostuu kirjanpitoaineisto. Automatisoitu järjestelmämme käsittelee tositteesi, mikä tehostaa huomattavasti työntekoa ja säästää kuluja. UKKO Toiminimiyrittäjyyden käyttöönotto on mahdollista myös kesken tilikauden.

Parasta ohjelmassa on, että maksat oikeasti vain liikevaihtosi mukaan. Mikäli liikevaihtosi on hyvin pienimuotoista, maksat palvelustamme vain vähäisen summan. Tutustu UKKO Toiminimiyrittäjyyden hinnastoon tarkemmin täällä ja ominaisuuksiin täällä: Kirjanpito-ohjelma UKKO Toiminimiyrittäjyys.

Sähköinen taloushallinto kokemuksia

Yksinkertainen, helppokäyttöinen ohjelma, joka on sopinut täydellisesti minun tarpeisiini! Olen aina saanut vastaukset kysymyksiini todella nopeasti niin chatissa kuin soittamalla. – Kari Saarinen, kiinteistöhuollon ammattilainen

Ohjelman hinta/laatu-suhde kohdallaan. Selkeä ohjelma, jota on alun opastuksen jälkeen helppo käyttää, vaikka aikaisempaa kokemusta kirjanpidosta ei ole. – Timo Niemi, maalari

Olen hoitanut edullisesti ja vaivattomasti yritykseni kuukausittaisen kirjanpidon UKKO Pron avulla (nykyinen UKKO Toiminimiyrittäjyys -palvelu). Hyvä asiakaspalvelu ja IT-tuki. Plussaa ammattikirjanpitäjän tuesta! – Kaija Turunen, graafinen suunnittelija

Kiinteä kuukausihinta ilman piilokuluja, moderni, helppokäyttöinen kirjanpitopalvelu. – Jaana Paasonen, fysioterapeutti

Olen aloittava yrittäjä, joten minulla on ollut paljon kysymyksiä verotuksesta markkinointiin. Olen aina saanut vastaukset kysymyksiini! Ohjelma selkeä käyttää, ja IT-tuki jeesannut tarvittaessa. Suosittelen! – Mika Lahtinen, konsultti

 

Kirjoittaja Suvi Kylmälä

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestä

Muita artikkeleita aiheesta Taloushallinto:

  • Taloushallinto Toiminimen tilinpäätös – onko se pakollinen?

    Toiminimen tilinpäätös saattaa aiheuttaa hämmennystä ja tuntua vaikeaselkoiselta asialta. Onko tilinpäätöksen tekeminen pakollista toiminimelle vai riittääkö toiminimen veroilmoitus päättämään tilikauden? Kokosimme aiheesta lyhyen infopaketin, jotta nämä asiat aukenevat mahdollisimman monelle uudelle toiminimiyrittäjälle. Mikä on tilinpäätös ja miksi sellainen tehdään? Tilinpäätös on virallinen yhteenveto yrityksen päättyneestä tilikaudesta, ja sen tarkoitus on kertoa yrityksen tulos ja varallisuusasema. Tilinpäätös koostuu toiminimiyrittäjän puolelta tuloslaskelmasta,…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Tuloslaskelma: mikä on tuloslaskelma ja mitä siitä pitäisi tietää?

    On ensiarvoisen tärkeää, että jo yrittäjyyden ensiaskeleita ottava untuvikko perehtyy yrityksen talouden peruskäsitteisiin – ja ymmärtää niiden sisällön sekä merkityksen ja osaa tulkita lukuja edes jossain määrin. Tuloslaskelma on yksi tärkeimmistä toiminimen tai muun yrityksen taloustilanteesta kertovista dokumenteista. Tässä artikkelissa pyrimme avaamaan tuloslaskelmaa helposti ymmärrettävällä selkokielellä. Tuloslaskelma on tilinpäätöksen ydindokumentti Tuloslaskelma on dokumentti, joka kuvaa yrityksen toiminnan kannattavuutta tietyltä ajanjaksolta.…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Yrittäjän palkan sivukulut: mitä ovat työnantajan eli yrittäjän palkan sivukulut?

    Paljonko yrittäjä maksaa palkan sivukuluja? Kysymys on hieman monitulkintainen, sillä yrittäjä ei välttämättä saa yrityksestään palkkaa – mahdollisten työntekijöiden palkkojen sivukulujen määrä taas riippuu työntekijöiden määrästä sekä muun muassa työntekijöiden iästä. Koitamme avata tällä sivulla asiaa molemmista näkökulmista. Kerromme, mitä kaikkea yrittäjän tulee ottaa huomioon kattaakseen toimeksiannoillaan oman työnsä hinnan. Yrittäjän työn hinta Hinnoitellessaan omaa työtään kannattaa yrittäjän laskea tarkasti…

    Lue lisää